Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Συνέντευξη τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης παραχώρησε  σήμερα ο βουλευτής κ. Νίκος Σηφουνάκης, κατά την οποία ανέλυσε την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα, ζητήματα των Μεταφορών  και Επικοινωνιών, και ιδιαίτερα αναφέρθηκε στα τοπικά θέματα:
Στον τόπο μας σημείωσε, ζούμε με ευθύνη της Κυβέρνησης, μέρες δοξαστικές ενός αχαλίνωτου νεοφιλελευθερισμού ο οποίος δυστυχώς δεν κρατά ούτε τα προσχήματα. Ζούμε στιγμές κρίσης και δυστυχώς η σημερινή κυβέρνηση αδυνατεί να κάνει ακόμα και απλή διαχείριση. Μετά την πώληση του ΟΤΕ (έναντι πινακίου φακής), η εκποίηση και η συρρίκνωση Δημόσιων Επιχειρήσεων είναι κυρίαρχη πολιτική. π.χ. το κλείσιμο των 135 καταστημάτων του ΟΤΕ στην περιφέρεια, μεταξύ αυτών και 6 στο νησί της Μυτιλήνης εντάσσεται στο σχεδιασμό που επιβάλλουν οι νέοι Γερμανοί ιδιοκτήτες.
Η  κακοδιαχείριση οδηγεί  την  Δ.Ε.Η. - η οποία πάντοτε υπήρξε κερδοφόρα - να μεταβληθεί σε  προβληματική επιχείρηση. Έτσι π.χ.  με ύποπτες ενέργειες, στη Λήμνο, αναθέτει μια ζημιογόνα περιβαλλοντικά εργολαβία (μονάδα αποθείωσης) και μάλιστα σε πρόσωπο εργολάβου που έχει χαρακτηριστεί μεμπτό.
ΣΤΗΝ  ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Την τετραετία 2004-2008 διπλασιάστηκαν τα χρέη, μειώθηκε στο 50% ο τζίρος  των εργασιών  και απαξιώθηκαν όλες οι δράσεις της. Έτσι οδηγήθηκε η εταιρεία στο σημερινό αδιέξοδο, με τον Πρωθυπουργό να εκλιπαρεί τους σεΐχηδες του Κατάρ, για να την αγοράσουν! Καλείται γι' αυτό ο Έλληνας πολίτης να πληρώσει 2 δις και όχι ο αγοραστής. Η εκποιητική πολιτική δεν έχει σταματημό, μετά τον ΟΤΕ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ, ΛΙΜΑΝΙΑ, ακολουθούν τα ΕΛ.ΤΑ. ξεκινώντας από τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.
 Η κυβέρνηση προεκλογικά «δεσμευόταν» ότι θα συνεχίσει την υλοποίηση του κερδοφόρου επιχειρησιακού προγράμματος των ΕΛΤΑ, ότι θα προωθήσει την ανάπτυξη των, τη διασφάλιση παροχής Καθολικών Υπηρεσιών προς τους πολίτες όλης της. Διαβεβαίωναν επίσης ότι η θυγατρική εταιρεία ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ θα λειτουργήσει υποστηρικτικά και συμπληρωματικά για τα ΕΛΤΑ, ότι θα μετεξελιχθούν σε αναπτυξιακό εργαλείο. Αντί αυτών κλείνει περιφερειακά γραφεία των ΕΛΤΑ χωρίς σχέδιο ή έστω κάποιο αναπτυξιακό Masterplan.
Για την ακτοπλοΐα: «Δυστυχώς οι θαλάσσιες συγκοινωνίες στο Αιγαίο επέστρεψαν στην δεκαετία του 60. Μέχρι το Μάρτιο του 2004, κάθε Ιούνιο προκηρύσσονταν  δημοπρασίες  για την ανάθεση των άγονων γραμμών   και το αργότερο τον  Σεπτέμβριο κατακυρώναμε και γνώριζαν έγκαιρα όλοι οι πολίτες, οι επιχειρήσεις, τα τουριστικά γραφεία, ποιες θα είναι οι ακτοπλοϊκές γραμμές για να μπορούν να προγραμματίζουν για την επόμενη σεζόν. Σήμερα τίποτα από αυτά δεν τηρείται.
Στο Νομό μας, ειδικότερα φέτος, - κακή ελαιοπαραγωγική χρονιά –η κατάσταση είναι ζοφερή. Δυστυχώς κάθε εβδομάδα που περνάει προκύπτει και ένα νέο πρόβλημα που οφείλεται στην κυβέρνηση και τις πολιτικές της ενώ την τελευταία χρονιά δεν έχει δρομολογηθεί κάποιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Οι νέοι άνθρωποι αναζητούν εργασία  για να μείνουν, να εργαστούν και να δημιουργήσουν στο νησί που γεννήθηκαν. Αντί απαντήσεων, με μικρορουσφέτια πολιτεύεται η κυβέρνηση που γυρίζουν χρόνια πίσω τον τόπο μας.
 «Για τους ακρίτες των νησιών ούτε  το απολύτως ώριμο πια ζήτημα της ίδρυσης του Εφετείου στη Μυτιλήνη, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει διεξοδικά η  Κυβέρνηση Καραμανλή. Ο δικηγορικός κόσμος του Βορείου Αιγαίου και του Νομού μας περιπαίζεται από την κυβέρνηση  και η ταλαιπωρία των πολιτών συνεχίζεται.
Παρόμοιες πρακτικές, που βέβαια αποδόθηκαν σε αβλεψία, ακολουθήθηκαν και από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου με νόμο που ψήφισαν στη Βουλή, αποχαρακτηρίστηκαν 3 ακριτικοί νομοί του Βορείου Αιγαίου και δεν νοούνται παραμεθόριοι. Μαζί με 11 ακόμα συναδέλφους βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. καταθέσαμε σχετική ερώτηση και περιμένουμε από το Υπουργείο να αποκαταστήσει άμεσα την αταξία που δημιούργησε.
Η μακαριότητα της κυβέρνησης  αποδεικνύεται και στο θέμα του Κέντρου Υποδοχής προσωρινής φιλοξενίας των αλλοδαπών στην Παγανή. 950 κρατούμενοι μετανάστες, άντρες, γυναίκες, παιδιά και βρέφη μένουμε σε άθλιες συνθήκες υγιεινής και με ελλιπή ιατρική φροντίδα, αλλά η δημιουργία νέου Κέντρου Φιλοξενίας απλά παραμένει εξαγγελία.
«Και έρχομαι να καταγγείλω ένα μεγάλο σκάνδαλο. Το μουσείο Teriand αργοπεθαίνει στη μιζέρια που το καταδίκασε το ελληνικό κράτος» έγραψε μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα της Αθήνας προ λίγων ημερών. Από το 2002, κατά τη θητεία μου  στο Υπουργείο Αιγαίου, έχοντας διαπιστώσει την ανάγκη συντήρησης και εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων του Μουσείου, συμφωνήσαμε με την Περιφέρεια  Βορείου Αιγαίου για την ανάγκη εκπόνησης μελέτης  και  την ένταξη στο Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης  του έργου  «Επέκτασης και βελτίωσης του υφιστάμενου Μουσείου – Βιβλιοθήκης Στρατή Ελευθεριάδη Τεριάντ και διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου». Στα τέλη του 2003, το Υπουργείο Αιγαίου δημοσίευσε την προκήρυξη ανάθεσης εκπόνησης οριστικής μελέτης με στόχο τη γρήγορη ένταξη του έργου στο Γ' Κ.Π.Σ.  Τον Απρίλιο του 2005, ο νέος Υπουργός Αιγαίου κ. Α. Παυλίδης, σταμάτησε την ανάθεση της μελέτης  και ανακάλεσε τις μέχρι τότε εκδοθείσες αποφάσεις. Το Μουσείο, και η τεράστια συλλογή μοναδικών έργων του ευρωπαϊκού πνεύματος και της τέχνης, κινδυνεύει από ολοσχερή καταστροφή.
Η Μαρίνα της Μυτιλήνης, έτοιμη σχεδόν  από το 2004,  έχει «εγκαινιαστεί» δύο φορές μετά Βαιών και κλάδων, αλλά ακόμα να λειτουργήσει. Οι όροι του υπουργείου για το διαγωνισμό ανάθεσης τον κατέστησαν άγονο και έτσι δύσκολα θα λειτουργήσει η Μαρίνα το 2009. Άλλη μια τουριστική περίοδος χαμένη. Το απαράδεκτο όμως είναι η περιφρονητική συμπεριφορά προς τον Δήμο της Μυτιλήνης.
Το Ναυτικό Μουσείο στο Πλωμάρι φαίνεται να παραπέμπεται στις καλένδες, αφού δεν έχει βρεθεί ακόμα χρηματοδότηση για την εκπόνηση της μελέτης, για ένα σημαντικό βιομηχανικό κτιριακό συγκρότημα που είχε υπογραφεί η αγορά του κατά τη θητεία μου στο Υπουργείο  Αιγαίου.
Η Τραγική Κατάσταση του ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Αναφερόμενος στα αγροτικά ζητήματα, ο κ. Σηφουνάκης τόνισε ότι οι κτηνοτρόφοι, εξαιτίας της ελεύθερης πτώσης της τιμής του γάλακτος, σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών των ζωοτροφών κατά 50% περίπου, επιβαρύνει το εισόδημα τους. Στιγμάτισε τις μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή των επιδοτήσεων αλλά και την τεράστια διαφορά που υπάρχει μεταξύ της τιμής του γάλακτος στον παραγωγό και στον καταναλωτή. Το εισόδημα των κτηνοτρόφων με τα κρούσματα του καταρροϊκού πυρετού στο νησί μας δέχεται άλλο ένα σοβαρό πλήγμα, αφού dεν υπάρχουν μέχρι στιγμής αποζημιώσεις για τα άρρωστα στα κοπάδια ζώα, που σφάζονται υποχρεωτικά.
Για την Λήμνο, ο κ. Σηφουνάκης επισήμανε τον επί πέντε χρόνια ετεροχρονισμό στη λειτουργία της Πανεπιστημιακής Σχολής, που είχε δρομολογηθεί από το 2002-2003. Κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι εξαπάτησε για μια ακόμη φορά τον λαό της Λήμνου, όταν παραμονές των εκλογών του 2004 αλλά και του 2007 διαβεβαίωνε  ότι άμεσα θα λειτουργήσει η Σχολή.  «Ας ελπίσουμε ότι ο εμπαιγμός δεν θα συνεχιστεί - και παρότι καμία αναγκαία υποδομή δεν είναι έτοιμη - η Πανεπιστημιακή Σχολή της Λήμνου θα ενταχθεί στο μηχανογραφικό του Υπουργείου Παιδείας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2009.»